fredag den 28. januar 2011

Omakase Sushi - anmeldelse

Anmeldelse af:

Omakase Sushi
Vesterbrogade 171
1800 Frederiksberg
33 23 40 44
www.omakase.dk

Bedømmelse:
Hjerter:  <3  <3  <3  <3  <3
Smiley: Elite smiley


Oplevelsen:
Det var fredag, og min kæreste skulle komme på besøg. Jeg fik lyst til at overraske ham, så jeg købte en flaske vin, og gav mig til at kigge "Two for One" igennem for muligheder. Jeg faldt over Sushi-stedet Omikase under kategorien "Takeaway".

Omakase har lavet en speciel "2 for 1 sushibox", hvor der er 10 stk. blandet sushi i. Du skal bestille denne box, som den ene del af din "Two for One"-kupon, også kan du vælge samme eller en helt anden box for den anden del.

Jeg ringede for at bestille, og kom igennem til en meget sød ung kvinde. Hun havde helt tjek på, hvad "Two for One"-tilbudet indebar, og jeg fik hurtigt men sikkert bestilt en omgang sushi.

Jeg valgte selvfølgelig "2 for 1 boxen" som den ene, og menu 6 som den anden. Menu 6 er 16 stk. sushi for dem, der er vilde med tun, da alle stykker indeholder tun.

Omikase ligger ret langt væk fra, hvor jeg bor, og tilbudet gælder kun, hvis du selv henter maden. Så jeg måtte ud i halvanden times offentlig transport for at bringe aftensmaden i hus. Jeg er arbejdsløs, og havde tiden - så hvis jeg ikke gad tiden på tranporten, så kunne jeg jo have valgt et sted tættere på.

Da jeg kom til Omakase, viste det sig at være et ganske lille sted. Der var klart fokus på takeaway, da der kun var plads til max to siddende gæster. Men der var super travlt, jeg var der omkring kl. 17.30 og stedet var tæt pakket. Alligevel kom jeg hurtigt til, og de to servitricer havde helt tjek på det. Så jeg fik mit sushi og begav mig hjem igen.

Min kæreste kom ved kl. 18.30 tiden, hvor jeg havde åbnet en flaske rosévin, og overraskede ham med sushi-posen. Han blev meget glad og overrasket - heldigvis. Vi satte os ned, og gav os spændte til at pakke det spændende sushi ud.

Vi blev begge meget positivt overraskede, det hele så lækkert og indbydende ud, og smagte også fantastisk. Samtidig var det super billigt, vi fik i alt 26 stykker sushi for 150 kr. Jeg spiste nok 12 stykker og min kæreste spiste de sidste 14 stykker.

Jeg fik desværre ikke taget et billede af maden, så billedet er fra hjemmesiden.



Anmeldelse:
Jeg er meget imponeret af sushien fra Omakase, og giver deres sushi 5 ud af 5 hjerter.

Der var gjort meget ud af både præsentationen og smagen. Det hele så både lækkert og indbydende ud, selvom det var pakket i takeaway-kasser. Smagen var helt fantastisk, jeg må faktisk indrømme, at sushien fra Omakase er den bedste sushi, jeg har smagt, og min kæreste sagde faktisk det samme.

På flere af Nigiri stykkerne var fisken lyn-stegt, hvilket gav en helt anden oplevelse af smag, det tog virkelig kegler hos både min kæreste og jeg.

At der var 26 stykker sushi passede meget godt, jeg var perfekt mæt. Jeg tror godt, at min kærester kunne have spist et par stykker mere, men det var nu udelukkende fordi, at det hele smagte så godt.

Jeg fandt det ligeledes positivt, at selv om der var virkelig travlt i den lille butik, så havde servitricerne helt styr på både bestillinger og kunder.

Den lange transporttid er selvfølgelig et ret stort minus. Men jeg har valgt ikke at lade det trække ned, da det jo var mit eget valg at bestille fra et sted, der var placeret så langt fra min bolig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig at høre, hvad du har på hjertet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...