fredag den 4. februar 2011

Choko cupcakes m. creamcheese icing


Mine førte cupcakes!
- Ja kønne blev de ikke :)





Jeg har i dag tilmeldt med et cupcake-kursus den 10. marts 2011, og i adrenalinsuset heraf fik jeg lyst til selv at prøve disciplinen af. Så jeg har lavet mine første cupcakes i dag :)

Opskriften er helt sikkert ikke noget særligt, da jeg bare har lånt den fra Dr. Oetker's hjemmeside. Men jeg deler den da gerne. Jeg lavede dog kun 1/2 portion, hvilket blev til 4 stk cupcakes.

Ingredienser:

  • 100 g hvedemel
  • 25 g sukker
  • 1 tsk vaniljesukker
  • 1 1/2 tsk bagepulver
  • 50 g blødt smør
  • 1 stort æg
  • 4 stk muffinforme
Creamcheese icing:

  • 250 g flormelis
  • 75 g blødt smør
  • 100 g flødeost naturel, fx mascarpone eller Buko




Fremgangsmåde:
Bland mel, kakao, vaniljesukker og bagpulver i en skål.
Smuldre smørret i melblandingen, og rør det godt sammen, så det ligner revet ost i konsistensen.

Rør halvdelen af mælken i melblandingen, og rør dejen klumpfri.

Pisk resten af mælken sammen med ægget, og rør det i dejen. Rør i 1-2 minutter til dejen er godt blandet.

Fordel dejen i muffinformene. Bag kagerne ved 175 grader i ca. 25 minutter.

Afkøl kagerne på en bagerist.

Creamcheese icing:
Pisk flormelis og smør sammen ved lav hastighed.

Tilsæt flødeost, og pisk ved lav hastighed.

Pisk til det er let og luftigt - mindst i 5 minutter.

Tips:
Disse er bare pyntet med lidt revet limeskal.

Der findes masser af redskaber til at lave flotte cupcakes, men jeg har kun brugt en almindelig frysepose til at pynte dem med icing.

Forhåbentlig kan jeg komme med flere tips til pyntning, når jeg har været på cupcake-kursus :)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig at høre, hvad du har på hjertet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...