fredag den 18. februar 2011

Enkelt bruchetta


På en aften, hvor jeg havde et hjemmebagt flutes fra aftenen før, besluttede jeg at lave en nem og lækker omgang bruchetta til aftensmad.  Bruchetta bruges dog normalt som tilbehør til diverse varme retter.

Du kan sådan set selv bestemme, hvad du kommer på din bruchetta, men det mest traditionelle er tomat, hvidløg, frisk basilikum og moccerella.

Ingredienser:
(2 store bruchettaer)

  • 1 stort flutes
  • 7 cherrytomater
  • 2 fed hvidløg
  • 6 blade frisk basilikum
  • 2/3 kugle moccerella
  • 2 spsk olivenolie
  • Salt og peber


Fremgangsmåde:
Skær flutet over på langs, og vend 'den bløde side' op ad.

Riv hvidløget fint og hak de friske basilikum fint. Fordel begge dele ud over de to halvdele.

Olivenolien hældes ud over de to halvdele, mens det gnides ind i brøden. Både hvidløg og basilikum gnides samtidig også godt ned i brødet.

Cherrytomaterne skæres i skiver, og skiverne lægges ud over de olie-indsmurte flutes.

Moccerellaen skæres i tynde skiver. Skiverne fordeles ud over tomaterne.

Bruchettaerne bages i en forvarmet ovn ved 200 grader i ca. 15 minutter (eller til osten er smeltet og gylden).

Tips:
Opskriften på det hjemmebagte flutes, som jeg har brugt, kan ses ved at klikke her.

Du kan også bruge bruchettaer som en del af en tapas, så bruger du bare nogle små stykker brød.

Jeg spiste denne omgang som aftensmad. Det er måske ikke lige den sundeste aftensmad, men det var lige dét, jeg havde lyst til, og de var super gode :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig at høre, hvad du har på hjertet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...