tirsdag den 12. april 2011

Nye jordbær m. valnøddebrød


Min kæreste og jeg havde købt et dejligt valnøddebrød hos bageren i weekenden. Resten af dette brød kom til at ligge ude i mit køkken, også var det jo en skam ikke at spise det. Så jeg lavede denne lækre, men også lette morgenmad. Der kan give enhver en god start på dagen.

Nye jordbær m. valnøddebrød
(1 portion, under 400 kalorier)

  • 2 skiver valnøddebrød
  • 2 tsk smør
  • 1/2 banan
  • 50 g friske jordbær
  • 50 g græsk yoghurt 2%
  • 2 g kokosmel 


Fremgangsmåde:
Rist de to skiver valnøddebrød i ovnen eller på en brødrister.

Skær jordbær og banan i mindre stykker, og anret dem i et glas eller en mindre skål. Kom den græske yoghurt over, og drys med kokosmel.

Kom smørret på de helt varme brødskiver.

Server med det samme.

Tips:
Server med en kop varm kosttilskud eller te efter smag.

Man skal huske at både kroppen og hjernen har brug for fedt hver dag. En smule smør på brødet er en god måde at give sin krop lidt fedtstof på. Hvis man ellers holder en sund kost.

Eksempelvis D-vitaminer binder i kroppen til fedtstof, så hvis du ikke indtager fedtstof hver dag, så kan din krop ikke holde D-vitaminerne i sig. Og det kan give D-vitamin mangel, som rigtig mange danskere lider af - symptomerne herpå er bl.a. træthed, ømhed i muskler og følelse af at være depressiv.

4 kommentarer:

  1. Dejlig morgenmad Anita - og godt du slaar et slag for hvor vigtigt fedtstof er i kosten

    Lise
    http://detskalsmageafnoget.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Uhm, sikke en dejlig form for morgenmad - fin idé!
    Og så er jeg glad for, at du ikke er fedtforskrækket, som mange mennesker er - vi skal nemlig have fedt hver dag.
    Ha' en rigtig god dag!

    SvarSlet
  3. Hej Lise :)

    Mange tak :)

    Det er nemlig super vigtigt. Har du set de nye mælk med D-vitaminer i?

    De bedste hilsner fra
    Anita

    SvarSlet
  4. Hej Madame :)

    Mange tak :)

    Ja, fedt er vigtigt for kroppen - især, når man som jeg ikke selv kan holde D-vitaminerne i kroppen.

    De bedste hilsner fra
    Anita

    SvarSlet

Det vil glæde mig at høre, hvad du har på hjertet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...