mandag den 20. juni 2011

Eftermiddagssnack: Frisk frugt


Som de fleste faste læsere jo efterhånden ved, så har jeg fået nyt arbejde, hvor der er fri morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer. Derfor har jeg forsøgt at lave nogle gode vaner, så jeg får en masse mad hver dag - men også mad af den rigtige slags, den sunde slags.

Når klokken rammer de 14.00 - 14.30, så begynder min koncentration så småt at forsvinde, og lysten til chokolade og kage at dukke op. Men i stedet for at bukke under, så smutter jeg ned i kantinen og henter mig en skål med frugt. Så flyver eftermiddagen pludselig afsted - og med god samvittighed.

Eftermiddagsfrugt:
(1 pers)
  • 1 håndfuld røde vindruer
  • 1 håndfuld grønne vindruer
  • 3 skiver vandmelon
  • 1 banan


Fremgangsmåde:
Kom alle frugterne i en skål, så det ser dejligt og appetitvækkende ud.

Tag skålen med op til computer.

Server straks, og nyd sammen med et koldt glas vand.

Tips:
Du kan vælge præcist de frugter, som du godt kan lide - eller hvad der er på dit arbejde. Alle frugter er jo i virkeligheden super lækre, når man lige får den anrettet lækkert i en lille skål.

Du kan eventuelt drysse med lidt hakkede nødder eller lidt kokosflager.

Der er så meget lækkert frugt her om sommeren i DK, at det er en skam, hvis vi ikke nyder det!

2 kommentarer:

  1. Dejligt at høre, at det går godt på jobbet. Vi har også fri frugt på mit arbejde og det er et godt initiativ.

    SvarSlet
  2. Fri frugt er en skøn ting som jeg tror de fleste arbejdspladser efterhånden har fået øjnene op for. Det er da i hvert fald i arbejdsgiverens egen interesse at smide gratis sundhed efter sine medarbejdere istedet for kage og sodavand:-)

    Det ser rigtig lækkert ud:-)

    Mange hilsner fra

    Anne.

    SvarSlet

Det vil glæde mig at høre, hvad du har på hjertet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...