torsdag den 21. juli 2011

SERVICEMEDDELSE: Forgiftningsfare i Urtekrams Tofu

* Billede "lånt" fra internette

Jeg har lige hørt i nyhederne, at en 16 årig dreng er blevet forgiftet af at spise enten Urtekram Tofu eller Nutane vegetarisk postej. Drengen er blevet forgiftet med madforgiftningen Botulisme, det er en meget alvorlig forgiftning.

Der er tvivl om, det kun er et enkelt glas eller en helt parti, derfor vil jeg gerne advare alle de vegetarer og veganere, som læser med. Har du et glas tofu stående, så tjek lige datoen:

"Ifølge Fødevarestyrelsen kan forgiftningen stamme fra Urtekrams Tofu, der er mærket mindst holdbar til 26.04.2014 eller 10.05.2014, eller en vegetarisk postej af mærket Nutana, der er mindst holdbar til 25.04.14."

Urtekram har taget sine forhåndsregler, og har bedt forretningerne om at fjerne de pågældende produkter. Men der kan jo sagtens være købt en helt masse produkter, som står hjemme i køkkenskabene.

Så spred ordet - så der ikke kommer flere forgiftninger..!


Fra TV2 Nyhederne Online:
"En 16-årig dreng er indlagt med mistan­ke om en sjælden og alvorlig madfor­giftning - den fødevarebårne botulisme - også kendt som pølseforgiftning.

Der er mistanke om, at drengen er blevet smittet med bakterien efter at have spist tofu fra mærket Urtekram eller vegetarisk postej af mærket Nutana. Hvis man har købt et af disse produkter, skal man ikke spise det."

3 kommentarer:

  1. Ja, har jeg også lige læst, så skal hjem og tjekke det glas, jeg har stående...

    SvarSlet
  2. Det er jo kun en mistanke. Knægten kan have spist så meget andet. Det er en storm i et glas vand. Jeg var ude og samle mange af de Urtekram dåser op, som forretningerne havde smidt ud. Det er synd at de skal gå til spilde. Så er der lidt gratis mad til mig :-). Og at en enkelt ud af hele Danmarks befolkning der har fået nogle symptomer og gætter på at det er tofuen der er skyld i det kan jeg ikke tage seriøst. Det er jo kun en formodning.

    SvarSlet
  3. Man bør nok lige se om det er et enkeltstående tilfælde, eller om der er flere. Forhåbentligt er det kun et enkeltstående tilfælde.


    Hilsen

    Mikkel
    iphone reparation
    http://iphonereparationer.dk/

    SvarSlet

Det vil glæde mig at høre, hvad du har på hjertet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...